גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש

רמזורים ובקרת תנועה

מנהל חטיבת רמזורים, בקרת תנועה, אחזקה ופיתוח, דב שטיין

חטיבת הרמזורים ובקרת התנועה של סולל בונה-מנורה מערכות מתמחה בתכנון, הקמה ואחזקה של מערכות רמזורים , בקרת רמזורים , בקרת תנועה ובקרת תאורה .

מאות צמתים ברחבי ישראל מחוברים בתקשורת סלולרית למרכז בקרת הרמזורים הארצי של נתיבי ישראל שהקמנו באור יהודה. גם את מערך הרמזורים הכולל עדיפות לתחבורה ציבורית וכמאתיים מצלמות בצמתים מרכזיים של חב' יפה נוף במטרופולין חיפה , הקימה ומתפעלת סולל בונה-מנורה מערכות. כל מערכות בקרת התנועה של מנהרות הכרמל, אף הן מבית היוצר שלנו – מצלמות מיוחדות עם מערכת עיבוד תמונה, מערך התקשורת , מערכת בקרת המבנה, מערכת גילוי האש , כריזת החירום, ניטור הגזים, גלאי הספירה, מערכת ניהול התנועה הכללית לסגירת המנהרה בעת אש או תאונה , השילוט האלקטרוני, המחסומים, מערכת רדיו החירום ועוד.

החטיבה הקימה ומתחזקת גם את מערך התקשורת של המטרונית בחיפה, אחזקת צמתים מרומזרים בירושלים (170 צמתים), הקמת מרכז ניהול התנועה החדש בירושלים ( מנת"י ) , את מנהרות הראל בכביש 1 (כולל מערכות האוורור, החשמל , התאורה , גילוי אש , כריזת חרום , תקשורת , רדיו חרום , שילוט אלקטרוני , מצלמות וניהול בקרת התנועה ), צמתים מרומזרים בכבישי ה- PFI , בטבריה, כרמיאל ועכו, את מנהרות גילון ועפולה של רכבת ישראל, את מערך בקרת התאורה של עיריית חיפה ועוד.

מחלקת הפיתוח בחטיבת הרמזורים מפתחת פתרונות משלימים בתחום בקרת התנועה , הרמזורים ובקרת התאורה כגון: גלאי לולאה לכלי-רכב, מהמתוחכמים הקיימים בעולם , יחידות שמע אקוסטיות לאנשים מוגבלי ראיה המותקנים במעברי חצייה מרומזרים וכן פתרון מלא לתאורת לדים הכולל : מרכז בקרה , יחידות קצה ובקר מקומי על גוף התאורה .

החטיבה היא בעלת הסיווגים הגבוהים ביותר ומאושרת לעבודות מסווגות במשרד הביטחון.

פרויקטים בולטים שביצעה החטיבה:

  • מרכז בקרת רמזורים לנתיבי ישראל .
  • מנהרות הכרמל – מערכת בקרת תנועה .
  • תקשורת מטרונית בחיפה .
  • מרכז ניהול תנועה החדש של ירושלים ( מנת"י ) .
  • מנהרות הראל .

פרוייקטים בתחום